19 Haziran 2014 Perşembe

Acil Hastalıklar ve Yaralanmalarda Yapılması Gereken İşlemler



Acil durumlarla ilgili kurumda mutlaka ailelerinde onayladığı bir acil durum formu bulunmalıdır. Bu
formda ilk yardım ve acil servis uygulamalarıyla ilgili bilgilendirme yer almalı ve her yıl ailelere yeniden
imzalatarak bilgilendirme yapılmalıdır.
Kurum çalışanlarının Kızılay gibi bir kurumdan ilk yardım eğitimi almış olmaları önerilmektedir. Ayrıca
bu eğitimler düzenli aralıklarla tekrarlanmalıdır.



Acil bir durum oluştuğunda;
• Çocuğun sağlığının hızlıca kontrol edileceği,
• Gerek duyulursa 112 ya da uygun bir sağlık kurumundan yardım isteneceği,
• Eğer gerekliyse ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlanacağı,
• Sonrasında aileleriyle bağlantıya geçileceği belirtilmelidir.
• Her zaman polis, acil servis, ambulans servisi, zehir kontrol merkezi gibi gerekli numaralar
görünür bir yerde bulundurulmalıdır.
• Her yıl ilk yardım eğitimleri tüm kurum çalışanları için tekrarlanmalıdır (Özellikle çocuğa
yönelik ilk yardım uygulamaları).
• Kurumda kolay görülebilecek bir yere ilk yardım işlemleri asılmalıdır.
• İlk yardım çantası tüm çocukların ulaşabileceği bir yerde olmalı ve içerisinde eksik malzeme
olmamalıdır.
• Acil durumlarda kullanılmak için dolapta buz kapları bulundurulmalıdır.
• İlk yardım spreyleri ya da merhemleri çocuklarda alerjik reaksiyonlara neden olabileceği için
kullanılmamalıdır. Alkol ya da antiseptik mendiller kullanmak daha uygundur.
• Kanla temas etmemek için mutlaka eldiven giyilmelidir.
• İlk yardım çantası kolay ulaşılabilir bir yerde bulundurulmalı ya da oyun alanının yakınında
fermuarlı bir plastik torba içeresinde tek kullanımlık eldiven, steril gaz bezi, sargı ve bandaj
bulundurulmalıdır.
Herhangi bir yaralanma olduğunda;
• Sakin olunmalı,
• Yaşamı tehdit eden bir durum olup olmadığını kontrol edilmeli ( kanama, şok ya da boğulma gibi),
• Eğer ciddi bir yaralanma varsa 112’yi aranmalı,
• Gerekliyse temel yaşam desteği ya da ilkyardıma uygulanmalı,
• Aileyle iletişime geçilmeli,
• Geliştirilmiş bir forma yapılan her şey kaydedilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder